Публикации
Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
(2022). Difference in Executive Functions Development Level between Two Groups: Preschool Children Who Took Extra Music Classes in Art Schools and Children Who Took Only General Music and Dance Classes Offered by Preschools. Education Sciences, 12(2), 119.
Bayanova, Larisa F., Chichinina, E., Veraksa, A., Almazova, O., Dolgikh, A.
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/2/119/htm
(2022). “Complete the Drawing!”: The Relationship between Imagination and Executive Functions in Children. Education Sciences, 12(2), 103.
Veraksa, N., Gavrilova, M., Veraksa, A.
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/2/103/htm
(2022). The play matrix: a tool for assessing role-play in early childhood. International journal of early years education, 1-18.
Veraksa, N., Veresov, N., Sukhikh, V.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09669760.2022.2025582
(2022). COVID-19 first lockdown as a window into language acquisition: associations between caregiver-child activities and vocabulary gains. Language Development Research, 2(1), 1-36
et al.
Kartushina, N., Mani, N., Alaslani, K.
https://lps.library.cmu.edu/LDR/article/id/518/
(2022). Digital games and digital play in early childhood: a cultural-historical approach. Early years : an international journal of research and development
Veresov, N., Veraksa, A.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09575146.2022.2056880
(2022). Особенности построения нарративов у детей в билингвальной среде. Полилингвиальность и транскультурные практики. 2022,19, 1, 6-18.
Ощепкова, Е.С., Картушина Н.А., Шатская, А.Н.
http://journals.rudn.ru/polylinguality/article/view/30490/20422
(2022). Взаимосвязь развития регуляторных функций с
физической активностью у младших школьников. Теория и практика физической культуры. 2022, 3, 74-76.
Шатская, А.Н., Веракса, А.Н., Фоминых, А.Я.
https://www.elibrary.ru/item.asp?id=48082158
(2022). Взаимосвязь использования цифровых устройств и
развития регуляторных функций у дошкольников. Психологический журнал. – 2022, 43, 1, 51-59.
Веракса, Н.Е., Бухаленкова, Д.А., Веракса, А.Н., Чичинина, Е.А.
https://ras.jes.su/psy/s020595920018769-1-1
(2022). Сравнение особенностей использования цифровых устройств детьми старшего дошкольного возраста до начала и в ходе пандемии
COVID-19. Современное дошкольное образование: теория и практика. 2022, 2, 110, 30–39. DOI: 10.24412/1997-9657-2022-2110-30-39.
Веракса, А.Н., Чичинина, Е.А.
https://sdo-journal.ru/journalnumbers/veraksa-an-chichinina-ea-sravnenie-osobennostej-ispolzovaniya-cifrovyh-ustrojstv-detmi-starshego-doshkolnogo-vozrasta-do-nachala-i-v-hode-pandemii-covid-19.htmlhttps://sdo-journal.ru/journalnumbers/veraksa-an-chichinina-ea-sravnenie-osobennostej-ispolzovaniya-cifrovyh-ustrojstv-detmi-starshego-doshkolnogo-vozrasta-do-nachala-i-v-hode-pandemii-covid-19.html
(2021). Las investigaciones actuales sobre las teorías de Vygotsky en Educación Infantil. Morata: Madrid.
Veraksa, N., Sheridan, S.