Публикации
Показать фильтрСкрыть фильтр
Подбор параметров
(2018). Особенности развития игры и регуляторных функций у старших дошкольников. Воспитание и обучение детей младшего возраста. 2018, 7.
Смирнова, Е.О., Васильева, М.Д., Бухаленкова, Д.А., Тарасова, К.C.
(2018). Апробация методики «Исследование мысленного представления движений у детей» (Movement Imagery Questionnaire for Children). Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. 2018, 1, 70-80.
Веракса, А.Н., Якушина, А.А.
(2018). Психологические особенности распознавания эмоций у дошкольников при разном уровне культурной конгруэнтности. Психологические исследования. 2018, 11, 61, 6.
Попова, Р.Р., Баянова, Л.Ф., Веракса, А.Н., Кочеткова, Е.А.
http://psystudy.ru/index.php/num/2018v11n61/1624-popova61.html
(2018). Проблема средств в образовательных программах для детей дошкольного возраста. Педагогика. 2018, 4, 43-50.
Веракса, Н.Е., Веракса, А.Н.
https://elibrary.ru/item.asp?id=32856656
(2018). Preschool classroom quality and children social-emotional development. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences, Volume XLIX. — Vol. 49. 2018, 714–723.
Martynenko, M., Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Tarasova, K.
(2018). Language proficiency in preschool children with different levels of executive function. Psychology in Russia: State of the Art, 11(4),
115–129.
Veraksa, A., Bukhalenkova, D., Kovyazina, M.
(2018). Lev Vygotsky’s cultural-historical theory of development and the problem of mental tools. Papeles del Psicólogo, 39(2), 150-154.
et al.
Veraksa, N., Veraksa, A.
https://doi.org/10.23923/pap.psicol2018.2862
(2018). Features of executive functions development in Moscow and Kazan preschoolers. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, 43,
648–658.
et al.
Veraksa, A., Almazova, O., Bukhalenkova, D.
(2018). Distinct pathways from parental beliefs and practices to children’s numeric skills. Journal of Cognition and Development, 19(4),
345–366.
Vasilieva, M., Laski, E., Veraksa, A., Bukhalenkova, D.
https://doi.org/10.1080/15248372.2018.1483371
(2018). A symbolic knowledge of numbers: A window into the early understanding of numeric structure. Bordón. Revista de pedagogía, 70(3),
147-163.
Vasilieva, M., Weber, L., Veraksa, A., Crawford, L.
https://www.researchgate.net/publication/326715057_A_symbolic_knowledge_of_numbers_A_window_into_the_early_understanding_of_numeric_structure










